søndag den 5. februar 2012

Selvværd, selvtillid og selvaccept

Tænker alle ikke på det? Alle kender nok til følelsen af ikke at være god nok. Følelsen af ikke at slå til. Følelsen af at være bange for at skuffe. - Frygten for at blive afvist på den ene eller anden måde. Ikke at have modet til at stå ved sig selv, og ikke at have styrken til at lyse op som det unikke menneske man nu er. Jeg indrømmer gerne selv, at jeg utallige gange har haft følelsen af ikke at være god nok. Men hvorfor har jeg følt det? Jeg har jo verdens bedste venner og en fantastisk familie, som elsker mig for den jeg er. - Er følelsen af ikke at være god nok, så kun mig selv der føler det? Er det kun mig selv jeg skuffer? Er det kun mig selv jeg frygter? Måske er det mig, som er min egen største fjende? Omkring lige dette emne, er der for mig rigtig mange spørgsmålstegn. Kan jeg ikke bare selv lade være med at påføre mig smerten og stoppe undskyldningerne for at være den jeg nu engang er. Vi må acceptere at vi ikke kan ændre dem vi er. Det er til hver en tid smukkest at hvile i sig selv, det tror jeg at alle i denne forunderlige verden vil være enige i.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar